Nuffnang Ads

Wednesday 12 August 2009

Baby terlalu aktif

Sejak kebelakangan ni, perut aku seringkali menerima terjahan kaki si baby. Senaknya Tuhan saja yang tahu. Kadang-kadang tengah duduk buat kerja, tiba-tiba je aku terbergerak ke depan, sebab tendangan yang kuat dan terdengarlah aku jerit 'adoii'. Pasti orang sebelah menyebelah heran kenapa aku sering saja terjerit sorang-sorang.

Jika dia terlalu aktif, selang beberapa minit, akan terasa setiap tendangannya. Tercungap-cungap dibuat. Bila malam menjelang, bertambah-tambah terjahan yang dilakukan. Pernah ketika aku lena, Rashid dapat merasai beberapa siri tendangan tanpa henti. Dahsyat sungguh.

Harapnya apabila meningkat remaja si baby tidak terlalu aktif keluar malam. Hah risau jugak dibuatnya, sebab aku dulu suka sangat keluar dengan kengkawan sampai ke pagi. Nanti berjangkit pulak kat anak. Dahla Dr kata aku bakal dapat baby perempuan...

Semoga dia tidak melakukan perkara-perkara yang kurang enak...AMIN...

1 comment:

ennieva fauzi said...

ooo..anak perempuan awak main futsal kat dalam tu :P menarik!!