Nuffnang Ads

Thursday 6 September 2007

Simpulkan

Finally, dapat juga aku menulis setelah beberapa percubaan gagal. Kesuntukan masa dan masalah server, semuanya membataskan niat aku menulis. Dan hari ini, dengan semangat yang berkobar-kobar, aku mahu menulis apa yang berlaku sepanjang minggu lepas dan semestinya minggu ini.

Esok adalah hari terakhir aku bekerja di Berita Publishing. Officially. Tempat pertama yang aku jejak untuk memulakan internship, kemudian diterima bekerja. Banyak sangat kenangan, tetapi life must go on. Sampai bila aku hendak memerap membelek majalah yang pada pandangan aku susah orang nak kenal. Really. Payah nak jumpa. Kalau ke kedai mamak pasti takkan jumpa. Kalau tanya di Muar, jangan harap ada. Distribution tak menyeluruh. Masalah betul.

Bila tak menyeluruh, susah pembeli nak dapat, macam mana orang nak kenal majalah. Bila nak pinjam barang untuk photoshoot pun banyak hal. Susah amoi di butik sekitar Kuala Lumpur ini nak bagi, tak memberi keuntungan katanya. Jangan kan Guess, MNG pun tak layan!

All my friends kept telling me to move from this company. Sebab utamanya, jangan bekerja dengan editor yang pada pandangan mereka 'tak ke mana'. Well, they know better. And, i see what they saw. Rasanya, i'm no longer teeneger, kerana itu malas hendak 'bersunguh-sungguh'. Ada yang beritahu, i should continue writing, but in different magazine. I'm good with fashion and should continue, as a fashion writer. Bukan aku tak pernah cuba. Ada yang compliment dengan kerja fesyen aku. Tetapi kalau editor banyak hal, nak cakap apa?

Mungkin sudah ketentuanNya. In 2 weeks, aku akan berpindah ke tempat baru. Copywriter, jawatan baru, di tempat baru. Berdebar menunggu tugas baru, sebab aku tahu matapelajaran pengiklanan ketika diploma dulu sekadar C+ saja.

Oh, sempena cuti merdeka, aku, my precious dan dearest Rahman ke Genting Highlands. Gosh, i was so excited. Bayangkan, selepas 15 tahun, aku kembali. Walaupun beberapa bulan lepas ada mengikuti rombongan L'Oreal ke Gala Fashion Hair Show, tapi itu tak memberi apa-apa makna.

Well thanks to Rahman yang mendapatkan bilik percuma. Percutian tambah meriah! Lebih meriah sebab kami bertiga. aku ditemani 2 lelaki yang sangat penting, my precious Rashid dan wonderful Rahman. Memang selepas Rashid beritahu pada 31 Ogos hari cutinya, terus aku sms Rahman dan Ridhuan, rancang bercuti sekali. You've missed it Wan! Kalau dia ada, pasti lebih happening!

Mahunya tidak happening? Setelah seharian menjerit, mencuba pelbagai permainan yang ada. Malamnya kami bertiga memerap dalam bilik (FYI: room: aku +Rashid). Menghabiskan tiga gulungan Cannabis dan hampir sebotol Absolut Vodka, dengan tambahan sebotol Sprite. Memang meriah! Opps, jangan kutuk, sempena 50 tahun merdeka, kamu diberi hak memilih jalan kehidupan sendiri, bukan?

Sempena hari lahir yang ke 27 tahun baru-baru ini, aku menyambutnya bersama Rahman dan Nora (nak tak nak, dia pasti ada, kerana dia housemate). Kami menjamah creamy chicken mushroom pasta yang dibuat aku dan diajar Rashid. Minuman yang dihidangkan, pastinya lebihan Vodka yang kami bawa dari Genting.

Lewat jam 2 pagi Rashid muncul. Walaupun lambat, tetapi dia tetap datang. Walau tanpa sebarang hadiah, aku tetap gembira kerana he made it! And in front of everybody, he told us Grand Seoson Hotel, Langkawi offered him job. Refused to take it. The reason: "Nanti ada orang tak senang duduk kalau aku pergi."

And that person was me! Thanks Sayang!

No comments: