Nuffnang Ads

Thursday 11 December 2008

Coba2





Jumaat lepas, aku ke sebuah restoran yang menghidangkan makanan Mexico, NachosNachos di dalam pasaraya besar Giant, Kota Damansara. Mulanya tak terfikir untuk ke sana, kerana sejak awal lagi aku begitu kepingin menikmati makanan segera di Wendy's.
Sedang dok asyik beratur di Wendy's aku bertukar fikiran, terus ke NachosNachos. Ini lah pertama kali aku menikmati makanan dari negara ini. Selalu dok makan Cachos (jajan pelbagai perisa tu...) kali ini makan lah main dish nye.
Aku order chicken+corn+mushroom soup sebagai appetizer dan main course:campuran kentang bakar+kepak ayam+nachos. Tak ingat nama menunya. Rashid pula order lamb fajitas. Boleh tahan juga harga makanan di sini... Pandangan seorang chef: makanan di sini biasa sahaja.
Kalau keluar berdua, aku memang suka mencuba pelbagai jenis makanan. Makan malam kami boleh menjangkau RM60 semalam. Memang rasa berat je nak keluar duit bila membayar, tapi takpelah, demi selera yang pelbagai.
Abah aku pernah menegur cara kami menikmati makan malam. Membazir katanya. Bila fikir balik, memang betul. Tapi inilah padahnya apabila makan bersama seorang chef...hehe(selera aku pun sama je...).


2 comments:

rynas said...

Cik liza nanti pas kawen awak suruh bag chef awak tuh masak jer..cakap jer nak makan aper...hhehehhe

MummySuri said...

slalu abg chef malas nak masak...kekeke. dia suruh saya masak sendri...