Nuffnang Ads

Thursday 13 November 2008

Flashback











Jam di tangan menunjukkan 1pm. Waktu makan tengahari. Kejap lagilah turun kafe, tapau. Sejak di Media Prima, waktu makan selalunya ke One Utama atau di kafe saja. Hari ini rakan makan tengahari, Ayu tidak ada pula. Jadi makan later2 la ye...
Malam ini aku akan ke resepsi Ashraf Sinclair. Biasalah, kene kerja. Kalau tak, tak hingin aku pergi. Tak mudah rupanya nak ke sana, perlu mengambil tag media dulu. Hai Ashraf untunglah kamu, berbinikan perempuan Indon kaya raya. Agaknya kalau tidak kerana Bunga Cinta Lestari, Ashraf Sinclair tidak ke mana... Khabarnya resepsi malam ini di The Saujana Subang, dijana sepenuhnya Bunga. Maknanya Ashraf tak berduit lah??? Takpelah, janji si Bunga gila kan kamu sebab handsome (ye ke???).

Semalam aku melihat gambar2 pernikahan mereka, dalam banyak2 gambar, aku terpandang Pak May dan keluarga turut berada di Jakarta. Agaknya malam ini pasti mereka ada sama. Teringat aku ketika bertemu Ashraf ketika sepupu abah, Pak Man, meninggal beberapa tahun dulu. Pak Man mengahwini makciknya (kakak ibu Ashraf). Rupa-rupanya kami selalu bertemu, cuma aku yang tidak perasan. Maklumlah Ashraf Sinclair tidaklah sepopular mana, walaupun sudah bermodeling sejak remaja. Dan bukanlah tujuan aku untuk mengaku saudara...
Ok, sepanjang 2 minggu lalu, aku telah menghadiri beberapa majlis. Majlis perkahwinan rakan sekelas, Hisham, Anugerah Skrin dan pulang ke Muar kerana majlis tahlil arwah dan doa selamat.

Tahniah buat Hisham dan pasangannya, Hazreen. Nampaknya dia tidak menjemput ramai rakan ketika belajar dulu. Katanya, hanya rakan2 penting dijemput. Hmm...bangga juga mendengarnya. Jadi aku hadir bersama Murzain dan isterinya, Suzi. Nampaknya kawan aku yang seorang ni, bakal bergelar bapa tidak lama lagi.
Macam tak percaya Murzain, kawan sejak diploma dulu bakal mendapat baby. Kesempatan hari itu juga aku gunakan untuk berborak panjang bersama auntie pah, mama Murzain. Ketika diploma dulu selalu juga aku berkunjung ke rumah auntie ini. Namun, sejak degree, aku jarang mengunjunginya kerana sudah berlainan kelas.

Kelakar juga mengingati insiden2 sepanjang mengenali 2 rakan ini. Hisham dengan sifat 'pemalas'nya dan Murzain, kononnya lelaki buruan gadis...(ye ke???). Akhirnya masing2 dah bergelar suami, tahun depan akak pula bergelar isteri... Rahman, bila lagi??? hehehe....
Oh, bersama ini akak sertakan pix jahitan pada tangan rashid. Mujur tidak terkene urat, kalau tak, tema persandingan kiu adalah OKU!!!

1 comment:

azlishukri said...

"Ya Allah Engkau Bahagiankan mereka." amin.