Nuffnang Ads

Thursday 20 November 2008

Mak Mertua @ India

Pasti inilah ungkapan mak mertua dalam hatinya...'Yindiaaa, here i come!!!' pada ketika ini. Sebelum itu, aku ingin memberitahu Abdul Rashid agar tidak terasa hati dengan ayat di atas (sorry sayang...hikhikhik) kerana ini sekadar selingan. Jam 2pm nanti mak mertua akan terbang ke India melawat adik-beradik serta saudara-maranya selama sebulan!!!

Malam tadi aku dan Rashid ke rumah akak ipar di Kapar melawat mak mertua yang akan ke Tanjavur (betul ke ejaan?). Humang aiii, sibuk sungguh dia packing makanan, siap bawak set pc...mahu bersiaran langsung melalui internet ke??? Kata Rashid, itu semua untuk sedara mara di sana, ada antara mereka orang susah. Bagus mak mertua, buat kebajikan, sama seperti arwah mak aku (sesi puji-pujian). Mak mertua suka ye bila aku bagi handbag, tapi bukanlah berjenama nine west, sekadar handbag percuma yang aku dapat ketika beli perfume lama dulu. Masih elok, baru sekali dua aku memakainya.

Tujuan utamanya untuk mengahdiri perkahwinan anak saudaranya (sebelum ni mak mertua nak jodohkan rashid dan perempu iniew...ngehngeh), dan menyelesaikan hal berkaitan tanah padi seluas 15 ekar (wah, nih kalo kat mesia tentu harganya berlipat kali ganda...jadi menantu orang kaya lah akak!!! hahaha).

Rashid beritahu, emaknya pernah bercadang buat banglo (duit mesia boleh buat istana) persinggahan kat tanah tuh. Wah... terus akak berangan menyanyi, menari, lari2 keliling rumah, sawah padi...macam dalam cerita tamil tu??? hahaha. Tapi semua anaknya tak setuju sebab takde motif nak buat rumah kat sana, belanja ke sana bukan dapat seratus dua...betul juga, akak pun kurang setujulah, kalau mak mertua buat rumah di kawasan pulau ke, tepi pantai ke, meriahlah kan??? tepi sawah??? dinch uolssss!!!! Takut akak bertukar kerjaya menjadi petani piuler....

No comments: