Nuffnang Ads

Wednesday 12 November 2008

GRO




Dah 2 minggu tak hapdate (lama tak dengar x-officemate en razak ungkap perkataan ni) blog, mesti Rynas bosan kan??? Ni aku curi masa, dah siap 1 review filem, sat lagi sambung kerja semula.

Semalam aku dan sahabat terbaik (so far...hehe) Rahman keluar bersama. Sejak bergelar pelayan udara, dan menetap di Kota Singa, jarang kami dapat bertemu. Setiap kali ke KL pasti kami akan bertemu, walaupun sekejap...selalunya begitulah.

Aku katakan pada sahabat ku itu, "...kau akan bosan kerna aku kurang gemar ke party, tidak seperti selalu. Sesekali mungkin, tapi aku prefer agar kita pergi makan-makan atau karaoke sahaja". Adakah kerana hormon yang semakin menghampiri usia 30 tahun??? Ah, cepatnya masa berlalu, rasa seperti baru sahaja selesai SPM!!!

Kami ke Pavilion, terus ke Thai Xpress, Rahman belum makan tengahari, walaupun ketika itu waktunya 5 petang. Aku pun ambil kesempatan mencuba pembuka selera, roti ketam dan pemanis mulut, pulut mangga. Rasanya biasa-biasa sahaja.

Selepas berborak panjang dan menge'pau' 2 batang rokok...(tu tak termasuk ketika di rumah Alam), kami berangkat ke Lot 10 untuk sesi memanjakan kuku tangan dan kaki. Hampir sejam, kami ke Pavilion semula untuk mengambil kereta. Ketika berada di traffic light di hadapan KL plaza, aku dengan tidak sengaja menoleh ke belakang.

Rupa seorang ni sangat familiar, tapi bukanlah otak aku ligat memikirkan siapa dia. Sebaliknya otak aku ketika itu sedang berfikir mengenai hal lain tapi mata ni terhenti kepada seorang ini.

"Kak Liza kan?" tanyanya. Aku angguk dengan mulut suku ternganga. Oh minah ini, jiran dan seteru sejak kecil. Aku lihat di sebelahnya, seorang negro separuh dewasa. Sah! memang dia seorang GRO seperti yang dilapor wartawan lokasi (jiran2 yang kepochi...).

Tanpa sebarang kata aku memaling muka, terus bercerita kepada Rahman mengenai seorang kawan bernama Fariza yang khabarnya sedang petus cinta (betul ke???). Maaflah minah, aku tak berminat nak berbual panjang denganmu. Malah untuk berkata 'hai' pun aku tidak sudi.

Di dalam Pavilion, ada 2 orang lelaki Arab datang kepada minah ini dan pasangannya...hebatlah konon dapat kawan international?

Mari aku ceritakan mengenai emak minah ini. Sejak di Uitm si emak punyalah bangga kerana anaknya berkasih dengan orang kaya (ada aku kesah??? tapi orang bercerita, aku dengar saja). Tapi hubungan pasangan ini berkubur selepas masing2 tamat belajar. Dari mula, si emak tak habis-habis gebang konon anaknya bakal kahwin anak datuk (hebat sangat ke datuk tu???). Kecohnya makcik ni, sehingga jiran tetangga mual, rasa mahu muntah hijau!!!.

Si emak gebang lagi, kononnya si anak bergaji 7 ribu sebulan...walhal baru habis belajar, konvo pun belum! Hai makcik, jual puki namanya kalau begitu banyak gajinya. Lain lah kamu itu berketurunan raja atau orang berada, punya harta sehingga tak terkira.

Sekarang ini si emak gebang lagi, konon anaknya hanya bekerja dengan membuat assignment hujung minggu. Tambah si emak, anaknya hanya keluar bekerja jika ingin duit lebih, habuan assignment bukan sedikit, paling kurang 3 ribu seminggu!

Kesian kamu makcik, diperbodoh anak sendiri. Makcik, mahu aku beritahu anak kamu sebenarnya 'pelacur'??? Kesian...itupun kamu masih mahu mencanag 'kehebatan' anakmu ke telinga jiran2???

Dan kepada Rahman, aku katakan "...nasib baik aku 'bersiap', kalau tak jatuh 'taraf' aku. Walaupun hanya berseluar East India, namun ianya aku beli dengan duit gaji menulis, bukan jual puki ye..."

1 comment:

rynas said...

hehhehe..takut baca ayat tu"bukan jual pu** ye" skang ni cik liza ramai org dok jual pu** maklumlah nak hidup senang dan mewah. Bersyukurlah kita beli hasil duit sendiri..yg penting halal