Nuffnang Ads

Thursday 1 July 2010

Baby Daun Pisang

sedih betul la dengar ramai baby yang dibuang sesuka hati oleh mak2 mereka. bodoh tau. terbaru kes buang baby kat taman mawar, rawang. memalukan akak je sbgai orang rawang yang skang ni teramatlah maju berbanding 30 tahun dulu. skang da ada mc d drive tru, tesco, macam2 kopitiam...tak lama lagi nak ada pusat perubatan. wah bangga gitu! trus akak membatalkan hasrat nak pindah ke kl (brangan! macamla mampu sangat nak beli rumah kat sini).


berbalik kisah buang bayi, aku pasti sesangat pompuan yang buang baby tu bukan orang tempatan. ceyh, memalukan tau...


aku sedih tau, camna dorang sanggup buang baby??? akak kalau tgk si batrisya cebek je dah tak keruan...apatah lagi nak tinggalkan kat tepi tong sampah. memang tidaklah kan??? hahaha. beruntung batrisya dapat mummy yang sangat prihatin ditambah dengan kejelitaan yang tak berbelah bagi ni...wakakaka.

tadi aku dok baca kisah bapak yang ditinggal anak2 kat pusat jagaan orang tua2 tu. eii sedihnya...agaknya apa yang pakcik tu dah buat samapikan anak2 benci kat dia???

aku rasa menyesal kerana terlalu ikutkan perasaan malas berulang rawang-kl/pj masa keje kat bp/utusan dulu. masa tu mak sakit, tapi aku malas sangat nak tempuh jem dan rela dok umah sewa. mungkin masa tu akak kurang berakal kot??? skang ni nasib baik kitorang dah tinggal kat rawang, dapatla jaga abah, lepas ni aku da boleh rilek sket sebab orang gaji kemboja sampai bulan 8 nanti...adala pembantu yang tgk2kan abah masa aku g keje.


semoga anak2 aku nanti dapatla jaga kebajikan mak paknya bila dah tua...
***
Batrisya pun kategori baby daun pisang sebab aku gila makan nasi daun pisang ketika mengandungkannya dulu. wah best nye nasi daun pisang nirvana, bangsar...makan dengan ben tu. yummmmm...

4 comments:

ennieva fauzi said...

Comel anak Liza...moga jadi muslimah solehah dah besar nanti :)

MummySuri said...

Amin...semoga dia menjadi insan berguna,tak lupa agama dan mak paknya. cam kiah pekasam kat pasar tepeng pun ada gak...kakaka

rynas said...

dah jadi ibu niekan Liza..terasa macam terlalu bodoh, bangang..ntah apa lg ler nak bg gelaran kat mak yg buang anak tuh. buat projek pandai..pastu buang ingat pampers ke pakai buang hheheheh..teremo plak aduh comei cam rani murkaje pulak batrisya pakai tudung gitu. anak kedua ni bb daun pisang jugak ker Liza?

MummySuri said...

betul la kakak, rasa emo bila bicara soal buang2 anak neh, kalau dapat la mak yg buang anak tu, bagi azan kat telinga kasik insaf...hahaha
baby saya dan daun pisang x dapat dipisahkan...keturunan katanya! hahaha...