Nuffnang Ads

Sunday 11 July 2010

pakcik pian eksiden












ni kejadian jumaat lepas. petang tu aku tergerak nak alihkan kereta ni ke parking luar rumah, akak pun singgah le rumah dulu sebelum amik batrisya kat umah makcik.
terkejut sakan le akak bila nampak tayar pancit, kete kemek sana sini, siap calar bagai.
hah, rupa2nya pakcik pian dah bantai motor tu sampai senget bodynya. kejadian berpunca daripada seliparnya tersangkut antara pedal minyak n clutch. memula dia bantai bucu jembatan sampai tayar pecah, pastu dalam gelabah beliah telah langgar kerusi laman, nasib baik baik tak masuk sungai atau bantai rumah kucing atau tiang seri rumah...
dalam dok gelabah tugak, beliau sempat pikir utk bantai motor dan tangga rumah. mujur x de budak2 atau orang perseorangan yg dilanggarnya. kalau x masuk penjara la pakcik oiii...
natijahnya, bapak saya sudah tidak mampu untuk memandu...tapi x de sapa yg boleh drivekan untuknya ke solat jumaat...
lagipun bapak saya ini sangat degil orangnya, bila dilarang, kita pulak yang dimarahnya, kata dia kurang upaya. hakikatnya, memang la bapak saya berkategori OKU, orang kurang upaya!
dan kepadanya saya berpesan...'abah, itu tanda2 nak tukar keta baru...amikla alphard!'... hahaha.

No comments: