Nuffnang Ads

Wednesday 7 July 2010

selamat pagi uols...













selamat pagi uols...wah, kelas tak entri??? walaupun dah petang, tetap nak cakap pagi kan??? abih dah petang je free nak menaipkan??? ni pix yang aku snap sebelum kluar rumah semalam. sejak seminggu dua ni aku baru perasan si batrisya suka tidur meniarap. lena sungguh. tapi bila dengar hair dryer akak berbunyi tiap2 pagi mesti dia terkejut, pastu tidur balik.
baby cot ni amik dari kakak ipar, saiz nye tak le besar, sedang2 je, sesuai la baby baru lahir sampai 6 ke 7 bulan...macam batrisya ni memang dah tak sesuai dah sebab lasak gile. selalunya bila terjaga, aku akan alihkan kedudukan tidurnya. yerla, setiap kali aku terbangun, kaki dah terkeluar melalui celah2 tiang katil, kepala dah terperosok kat tengah2 tiang tu...kesian nok!
kalau bangun pagi, aku mesti nyanyi lagu 'selamat pagi' kat batrisya ni, pastu senyum sakanla dia...trus gelak. kalau x tegur, nanti dia mula cebek pastu nanges!
aku plan nak belikan katil baru bersaiz eropah gitu, ala...yang banyak jual kat mothercare tu. tapi regenya, cecah ribu! kalau x mampu, paling tidak belikan playpen je...tapi x tahan lama, sampai baby 15 kg je.
minggu ni je, dah 3 pagi aku dok menepek kat prince court tu. memang le hospital paling best kat mesia, tapi bagi aku menyusahkan je. 1st day datang, agak lewat dlm 10.50 kot, tapi x dapat buat medical checkup sebab dah termiss grup katanya. 2nd day datang, urine plak kantoi, ada protein pulak. suruh datang lagi kali ke3. pagi tadi akak datang dan cek urine, result tetap sama, standard la, pregnant, mesti macam2 kesan sampingan kan? pastu suruh pulak aku buat ultrasound demi nak pastikan x de penyakit kritikal cam buah pinggang. keputusannya negatif, sah2 kidney akak sihat belaka...total cos 186.85. yang dibayar sendiri sebab astro x cover. repeat test dan test2 sampingan kene bayar sendiri katanya! ceyh! dugaan betukl tau. kalau bagi gaji 5K x pe gak!



3 comments:

rynas said...

wah cek up kat prince court..nanti bersalin situ gak ker..kelas adik akak nie...

MummySuri said...

fuyyo...kakak, kalau sultan brunei tu laki saya, boleh la bersalin kat situ...orang kaya je g situ...medical checkup tu, astro yang hantar...

rynas said...

oh gitu ingat nanti bersalin situ hehhehe